» » همراه با شطرنجبازان نابینا و کم بینای:امیدواری شطرنج باز نابینا برای دیدار با ورزیر ورزش و جوانان

همراه با شطرنجبازان نابینا و کم بینای:امیدواری شطرنج باز نابینا برای دیدار با ورزیر ورزش و جوانان

در تاریخ : 17.02.98
توسط : editor
نظرات : 0
بازدیدها : 1212
همراه با شطرنجبازان نابینا و کم بینای:امیدواری شطرنج باز نابینا برای دیدار با ورزیر ورزش و جوانان


دارنده مدال برنز تیمی رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، هفت ماه پس از پایان این بازی ها،گفت: امیدوارم دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشته باشم.
«مهدی رومی فر» از جمله شطرنج بازان گروه B1 بود که با وجود مشکلات فراوان مانند نبود مربی و کم تجربگی در سطح بین المللی، نتایج درخشانی در بازی های آسیایی کسب کرد. نتایجی که رومی فر را به همراه تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران به مدال برنز رقابت های تیمی جاکارتا رساند.
وقتی از کار و زندگیش سوال می کنم مشکلات جسمی را پیش می کشد و می گوید: از اول قرار بود که به رشته ورزشی گلبال بروم اما جثه ام ریز بود و نتوانستم در این رشته ادامه دهم. البته در طول دوران حرفه ای شطرنج که بیش از 15 سال از آن می گذرد، برای پیدا کردن کار ثابت با مشکلات زیادی مواجه بودم. من تنها نابینا مطلق نیستم بلکه درصدی هم ناشنوایی دارم و این موجب شده در شرایط کنونی بیکار مطلق هستم.
او می گوید: برای رفع این مشکل (بیکاری) زمانی که «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان به استان اصفهان آمد وقت ملاقات گرفتم، اما نتوانستم ایشان را ببینم امیدوارم بتوانم ملاقاتی با ایشان داشته باشم تا مشکلات جسمی و کاریم را به خدمت وزیر ورزش عرض کنم.
وی که در شهرستان «شهررضا» استان اصفهان سکنی دارد افزود: برای تمرین تنها هستم و به مانند دیگر شطرنج بازها امکانات لازم در اختیار ندارم؛ اگر بخواهم در کلاس های تمرینی شرکت کنم رفت و برگشت به شهرستان اصفهان در ماه هزینه ای بیش از یک میلیون تومان می خواهد. این هزینه برای شطرنج بازی که شغل ثابت ندارد سخت و کمر شکن است. اما با وجود این مشکلات از سال 82 که گام در رقابت های کشوری گذاشتم بیش از 10 عنوان قهرمانی و چندین نایب قهرمانی کسب کرده ام.
وی که از علی اکبر هدهدی و بهروز مرادی مربیان تیم ملی به عنوان بهترین دوست های دوران ده ساله خود یاد می کند گفت: با وجود کسب افتخارات فراوان داخلی تاکنون چند بار بیشتر اعزام خارجی نداشتیم و آخرین بار آن نیز بازی های آسیایی جاکارتا بود. این بی تجربگی بین المللی موجب شد تا نتایجم در رقابت های آسیایی فراز و نشیب های زیادی داشته باشد.
رومی فر در پایان از آرزوهایش می گوید. او دوست دارد که روزی عنوان قهرمانی آسیا و جهان را در بخش B1 مردان از آن خود کند اما اضافه می کند که خود بهتر از هر کس دیگر می دانم که با چنین سبک تمرینات و امکانات موجود این آرزو محال به نظر می رسد.
«مهدی رومی فر»عضو تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان است که در گروه B1 نابینای مطلق به رقابت با حریفان می پردازد. وی در کارنامه خود چندین عنوان قهرمانی کشور و مدال برنز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را در کارنامه دارد.

همراه با شطرنجبازان نابینا و کم بینای:امیدواری شطرنج باز نابینا برای دیدار با ورزیر ورزش و جوانان
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری